Ångerköp & Reklamation
Kan man ångra sitt köp om man inte tycker om varan?
Du har alltid 365 dagars öppet köp om du inte är nöjd.
Tänk på att produkten ska vara i väsentligt oförändrat skick, dvs ej förstörd eller skadad och i sådant skick att det går att sälja till ny kund utan prisavdrag, gäller även originalförpackningen. Om produkten returneras i annat skick så kan ett prisavdrag göras vid återbetalningen. Ångerköp gäller inte data/tv-spel och minneskort om plasten/förseglingen är bruten.
Ytterligare instruktioner kring hur du går tillväga finns på retursedeln. Vid ångerrätt står du som kund för returfrakten. Kontakta ditt närmsta postombud eller Schenker för prisuppgifter för returneringen av din produkt.
Återbetalning sker inom 5–15 dagar efter att vi har mottagit och behandlat din retur. Vid obetald faktura makuleras/tas den bort vid mottagandet av returen.
Ångerrätt gäller inte för företag.
Fyll i retursedeln som ni skickar tillsammans med varan -- Här hittar du retursedeln
Returadresser:
Brevreturer skickas till: 24 se Sverige AB, Box 829, 391 28 Kalmar, Sverige
Paketreturer skickas med utkörning till: 24 se Sverige AB, Torsåsgatan 22, 392 39 Kalmar, Sverige OBS! Skicka ej som ombudspaket, vi kan ej hämta ut leveranser, den måste skickas till oss med utleverans till adressen.
Vi har ingen fysisk kundmottagning på vårt lager för återlämning av returer, alla returer ska skickas till vår returadress.
Reklamation
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara, kontakta oss på via kontaktformuläret snarast. Du har alltid 3 års reklamationsrätt på våra produkter, helt enligt köplagen. (3 månader för uppladdningsbara batterier). För att garantin ska gälla måste ordernummer kunna lämnas.
Har du möjlighet får du gärna maila ett foto på felet då det gör att processen går snabbare. Vi måste godkänna reklamationen innan något skickas tillbaka till oss.
OBS! Vid reklamation: Kontakta alltid kundtjänst först via kontaktformuläretoch invänta svar innan du skickar tillbaka något.
Mer information om Konsumentköplagen för handel på internet hittar du på www.konsumentverket.se.
Skillnaden på garanti och reklamation?
Garantin omfattar funktionsfel som uppkommer under produktens garantitid. Den gäller inte om du som kund har byggt om eller förändrat produktens ursprungliga funktion eller design. Garantitiden är varierande från produkt till produkt, men hos oss är det alltid minst 6 månader.
Konsumenter har enligt lag 3 års reklamationsrätt gällande ursprungliga fabrikationsfel. Om du vill använda dig av din reklamationsrätt måste du som konsument påvisa att felet har varit hos produkten sedan den tillverkades. Reklamationsrätten omfattar inte slitage eller yttre påverkan.
Transportskador
Om du märker att paketet eller innehållet är skadat vid mottagandet får du kontakta oss via kontaktformuläret omgående så hjälper vi dig att ersätta din skadade försändelse.
Du har alltid 365 dagars öppet köp om du inte är nöjd.
Tänk på att produkten ska vara i väsentligt oförändrat skick, dvs ej förstörd eller skadad och i sådant skick att det går att sälja till ny kund utan prisavdrag, gäller även originalförpackningen. Om produkten returneras i annat skick så kan ett prisavdrag göras vid återbetalningen. Ångerköp gäller inte data/tv-spel och minneskort om plasten/förseglingen är bruten.
Ytterligare instruktioner kring hur du går tillväga finns på retursedeln. Vid ångerrätt står du som kund för returfrakten. Kontakta ditt närmsta postombud eller Schenker för prisuppgifter för returneringen av din produkt.
Återbetalning sker inom 5–15 dagar efter att vi har mottagit och behandlat din retur. Vid obetald faktura makuleras/tas den bort vid mottagandet av returen.
Ångerrätt gäller inte för företag.
Fyll i retursedeln som ni skickar tillsammans med varan -- Här hittar du retursedeln
Kontakta kundsupport för att få en fraktsedel via qr-kod för endast 69kr
Returadresser:
Brevreturer skickas till: 24 se Sverige AB, Box 829, 391 28 Kalmar, Sverige
Paketreturer skickas med utkörning till: 24 se Sverige AB, Torsåsgatan 22, 392 39 Kalmar, Sverige OBS! Skicka ej som ombudspaket, vi kan ej hämta ut leveranser, den måste skickas till oss med utleverans till adressen.
Vi har ingen fysisk kundmottagning på vårt lager för återlämning av returer, alla returer ska skickas till vår returadress.
Reklamation
Skulle du få en defekt eller fellevererad vara, kontakta oss på via kontaktformuläret snarast. Du har alltid 3 års reklamationsrätt på våra produkter, helt enligt köplagen. (3 månader för uppladdningsbara batterier). För att garantin ska gälla måste ordernummer kunna lämnas.
Har du möjlighet får du gärna maila ett foto på felet då det gör att processen går snabbare. Vi måste godkänna reklamationen innan något skickas tillbaka till oss.
OBS! Vid reklamation: Kontakta alltid kundtjänst först via kontaktformuläretoch invänta svar innan du skickar tillbaka något.
Mer information om Konsumentköplagen för handel på internet hittar du på www.konsumentverket.se.
Skillnaden på garanti och reklamation?
Garantin omfattar funktionsfel som uppkommer under produktens garantitid. Den gäller inte om du som kund har byggt om eller förändrat produktens ursprungliga funktion eller design. Garantitiden är varierande från produkt till produkt, men hos oss är det alltid minst 6 månader.
Konsumenter har enligt lag 3 års reklamationsrätt gällande ursprungliga fabrikationsfel. Om du vill använda dig av din reklamationsrätt måste du som konsument påvisa att felet har varit hos produkten sedan den tillverkades. Reklamationsrätten omfattar inte slitage eller yttre påverkan.
Transportskador
Om du märker att paketet eller innehållet är skadat vid mottagandet får du kontakta oss via kontaktformuläret omgående så hjälper vi dig att ersätta din skadade försändelse.
Har du några frågor?
Kontakta oss via formuläret nedanför så återkommer vi så snabbt vi kan.